JULKAISUT

Haapajärvi-Seura julkaisee kerran kuukaudessa ilmestyvää seutukunnallista ilmaisjakelulehteä Maaselän Extraa, mutta vuosien varrella olemme olleet mukana myös muutamien kirjojen teossa, joko kustantajana tai julkaisijana.

Lisäksi voit ostaa kauttamme myös upean Haapajärvi-isännänviirin.

Elämän lanka

Kirja edesmenneen kuvaamataidonopettaja, taidemaalari Jussi Salorannan maalauksista ja otteita hänen vuosina 1979-1989 käymästään kirjeenvaihdosta. Paitsi öljymaalausten ja temperatöiden tekijänä Saloranta tunnetaan myös valtakunnallisesti arvostettuna ikonimaalarina.

Tynnyrikosken peikot

Tynnyrikosken peikot asuvat Pitkäkankaan Lohijoen jylhän kauniin Tynnyrikosken kupeessa. Tarinoissa tutustutaan vaaripeikkoon ja koko hänen peikkosukuunsa, seikkaillaan yhdessä joulupukin, hiisipeikkojen, menninkäisten ja metsän moninaisten eläinten kanssa, seurataan vuodenaikojen vaihtelua ja nauretaan ystävysten toilauksille. Iltanuotiolla vaaripeikko kertoo tarinoita mm. käynnistään Kuusamossa.

Haapajärven kirja 1.

Haapajärvi-Seuran, Haapajärven kaupungin ja Haapajärven seurakunnan yhdessä kustantama kirja Haapajärvestä, sen synnystä ja tapahtumista vuosikymmenien varrella. Todella perusteellinen teos kaikille niille, joita kaupunkimme historia ja syntyvaiheet kiinnostavat.

Haapajärven kirja 2. (1985 - 2010)

Haapajärven kirjan ykkösosan jatko-osa, joka käsittelee Haapajärven kehitystä vuosina 1985 - 2010 ja kytkee kuntayhteisön myös laajempiin yhteiskunnallisiin tapahtumiin. Kirjan punaisena lankana on yhteiskunnan kaikinpuolinen muuttuminen ja sen vaikutukset Haapajärveen ja haapajärvisiin seurakuntaa unohtamatta.

Huhtakaski DVD-video

Haapajärvi-Seura ry:n Perinnekulttuuritoimikunnan toteuttama erämaiden asutuksen, maanviljelyn ja metsätalouden historian dokumentti. Elokuva ruiskaskesta Haapajärvellä, Pykälön tilan maalla vuosina 2006 - 2007.

Dokumentin kesto 31 min. Valmistusvuosi 2008.