Demokratian uhat -seminaari Haapajärvellä

11.10.2024

Kalajokilaakson kotiseutuliitto ja Haapajärvi-Seura järjestävät yleisöseminaarin demokratian uhkakuvista. Seminaarin alustajiksi ovat tulossa Tampereen yliopiston valtiotieteen professori Ilkka Ruostetsaari sekä KJ Ståhlberg-säätiön varapuheenjohtaja Terhi Nieminen-Mäkynen. Tapahtumaan on tarkoitus saada puhujaksi myös poliisin edustaja kommentoimaan nykyaikaisen nettikirjoittelun vastuista ja uhkakuvista.

Haapajärven teatterisalissa 17.10.2024 klo 11:30-13:00 järjestettävään tilaisuuteen tulee kuulijoiksi myös Haapajärven yläasteen ja lukion koululaisia. Koululaisilta pyydetään etukäteen aiheeseen liittyviä kysymyksiä paneelikeskustelun eväiksi.

Yleisötapahtuma on Kalajokilaakson kotiseutuliiton 60. juhlavuoden toinen seminaari. Liitto täytti toukokuussa 2024 tasan 60 vuotta ja toukokuussa kotiseutuliitto järjesti Ylivieskan kotiseutuyhdistyksen kanssa Ylivieskan Akustiikassa seminaarin aiheesta Kulttuuriympäristö hyvän elämän edistäjänä.